Algemene vragen – bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?
Op dorianne.nl kun je het product dat je wilt bestellen, aanklikken. Hierna opent zich de productpagina. Vanaf dit scherm kies je de gewenste maat en de gewenste hoeveelheid. Vervolgens plaats je deze in je shopping badge door op shopping badge te klikken. Hierna wordt automatisch een overzicht van je shopping badge weergegeven.
Als je alle gewenste artikelen in je shopping badge hebt geplaatst, klik je om door te gaan in het betaalproces op Bestelling afronden
Je bent nu beland bij de eerste stap van het betaalproces. Hier word je gevraagd (indien je al klant van ons bent) om in te loggen met jouw account, via jouw Facebook account of om je als nieuwe klant te registreren.
Je kunt de bestelling ook afronden als gast, hierbij wordt er geen account aangemaakt. Wij raden je echter aan om je te registreren als klant en een account aan te maken. Zodat je deze gegevens de volgende keer dat je een bezoek brengt aan onze webwinkel makkelijk kunt opvragen.
Op dezelfde pagina wordt er gevraagd om een bezorg-optie te selecteren. Dit kan opgegeven adres zijn waar je mee hebt geregistreerd maar ook een pickup point bij jou in de buurt. Ook kun je een alternatief bezorgadres invoeren en dit adres selecteren door op het plusje (+) naast Werk- of ander adres kiezen te klikken in het venster Verzendmethode.
Vervolgens selecteer je de door jou gewenst betaalmethode. Je kan op dit moment betalen via iDeal, Creditcard (Visa & Mastercard),.
Wat is de status van mijn bestelling?
Wij houden je per e-mail op de hoogte van de status van je bestelling. Ook in je persoonlijke account op dorianne.nl kun je altijd de status van je bestelling nakijken en je bestelling volgen.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Wil je je bestelling wijzigen nadat je betaald hebt? Neem dan direct contact op met één van onze Webcare Managers via het gratis telefoonnummer of via support@dorianne.nl. Indien je bestelling door ons is verzonden, kan deze helaas niet meer gewijzigd worden.
Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen op onze site zijn inclusief 21% BTW.
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Als je een klacht hebt kan je contact met ons opnemen via ons gratis servicenummer. Je kan je klacht ook per e-mail sturen naar support@dorianne.nl. Wij zullen zo snel mogelijk reageren op je klacht en binnen één werkdag telefonisch contact met je opnemen. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, krijg je van ons een inhoudelijke reactie.
Ben je blij met je product of goed geholpen? Heb je verbeterpunten voor onze website? Ook dat horen wij graag! Je bent welkom om te allen tijde een bericht te sturen naar support@dorianne.nl waar onze Webcare Managers voor je klaar zitten.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). U kunt deze ook voorleggen via het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Hoe weet ik of mijn bestelling goed is doorgekomen?
Als je bestelling goed is doorgekomen, ontvang je een bevestiging per e-mail. Je bestelling wordt intern opgepakt door de betreffende afdeling en zij maken jouw bestelling klaar voor verzending. Zodra het pakket is verzonden, ontvang je daar wederom per mail een bevestiging van.
Hoe kan ik een kortingscode invoeren?
Het invoeren van een kortingscode kan via de overzichtspagina van de shopping badge. Hier zie je, linksonder in het scherm, een veld kortingscode staan. Vergeet niet om na het invoeren ook op toepassen te klikken. Na afronden van de bestelling is het technisch niet meer mogelijk om de korting nog te verwerken.
Komen uitverkochte producten nog binnen?
Alle producten op dorianne.nl zijn rechtstreeks afkomstig van onze filialen op de Van Oldenbarneveltstraat 114 Rotterdam. Onze voorraad online is direct verbonden met onze fysieke winkelvoorraad.
Mocht je een artikel willen bestellen dat niet meer op onze website wordt getoond, neem contact op met onze Webcare Managers via support lijn te bellen op het nummer. Zij kunnen je verder informeren over de voorraad en eventuele mogelijkheid tot nabestellen.
Hoe zit het met garantie?
Op alle bestelde producten zit een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Betalen
Op welke manier kan ik betalen?
Je kan op dit moment bij ons betalen via iDeal, Creditcard (Visa & Mastercard), American Express.
Mocht je een betaling vanuit het buitenland willen verrichten en/of de gewenste betaalmethode staat er niet bij vermeld, dan verzoeken wij je om contact op te nemen met onze Webcare afdeling via het nummer of via support@dorianne.nl. Onze Webcare manager zal je verder kunnen toelichten welke alternatieve betaalmethoden door ons worden geaccepteerd.
Waar vind ik mijn factuur?
Wij sturen onze factuur van de door jouw bestelde artikelen mee met de bestelling. Je vindt deze dan ook ingesloten bij de bestelling in het verzendpakket.
Wanneer wordt mijn betaling verwerkt?
Alle iDEAL- en creditcard-betalingen worden vrijwel direct verwerkt.
Is shoppen bij dorianne.nl veilig?
Voor het inloggen en betalen bij dorianne.nl maken wij gebruik van een beveiligde SSL-verbinding. Hierdoor worden alle persoonlijke gegevens die je ons toevertrouwd versleuteld verzonden.
Jouw betaalgegevens zijn dus dubbel beveiligd binnen het bestelproces. Zo kan er niets bekeken worden door anderen. De belangrijkste bescherming is echter je eigen wachtwoord. Geef je wachtwoord nooit aan andere mensen en vermijd open toegang tot je account.
Zijn er risico's verbonden aan online betalen?
Dorianne.nl garandeert de veiligheid van je gegevens. Alle gegevens en betaalinformatie worden in versleutelde vorm verstuurd.
Kan ik ook op rekening kopen en achteraf betalen?
Bij ons is het niet mogelijk om op rekening te kopen of achteraf te betalen.
Kan ik ook in termijnen betalen?
Helaas is in termijnen betalen (nog) niet mogelijk.
Waarom wordt alleen de betaalmethode 'Creditcard' weergegeven?
Als je gebruik maakt van een buitenlands IP-adres kan het zijn dat je alleen creditcard als optie terugziet. Dit omdat de opties iDeal geen mogelijke betaalmethodes zijn voor bestellingen in- en naar het buitenland.
Probeer je vanuit Nederland te betalen. maar krijg je niet de gewenste betaalmethode te zien? Dan kan dit worden veroorzaakt doordat je gebruikt maakt van een (internationaal) kantoornetwerk. We raden je aan om het in dat geval thuis of buiten het netwerk van je werk te proberen.
Mocht het alsnog niet lukken neem dan voor alle zekerheid contact op met één van onze Webcare Managers via of via support@dorianne.nl
Verzending
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Ieder pakketje zal éénmaal aangeboden worden. Indien je niet thuis bent, zal PostNL proberen het pakket af te leveren bij de buren. Mocht dit het geval zijn, dan wordt er een briefje achter gelaten in de brievenbus met de informatie bij welke buren je jouw pakketje kunt afhalen.
Mochten de buren ook niet thuis zijn, dan zal PostNL je pakket bij het dichtstbijzijnde pickup point brengen. Ook hiervan ontvang je een InfoNotice (verwijzing met informatie) in de brievenbus.
Wat zijn de verzendkosten?
Als je een bestelling van de nieuwe collectie plaatst en deze is boven de €50,- dan is verzending naar Nederland, België en Duitsland gratis.
Bestellingen onder de €50,- en SALE artikelen, hiervoor geldt in Nederland, België en Duitsland een gereduceerd vast verzendtarief van €5,95. Voor alle overige landen gelden verschillende verzendkosten. Bekijk hier het overzicht van de verzendkosten.
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Bestellingen die op werkdagen tot 16:00 uur zijn geplaatst worden dezelfde dag nog verzonden. Je bestelling wordt dan de volgende werkdag en/of op zaterdag tussen 09:00 uur en 18:00 uur afgeleverd. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst worden op maandag verzonden en worden gangbaar de volgende werkdag bezorgd.
Met welke partij wordt mijn bestelling verzonden?
Voor verzending van jouw bestelling maken wij gebruik van PostNL.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Je kan de status van je bestelling bekijken en eenvoudig online volgen middels de naar jouw verstuurde Track & Trace code.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Je kan tijdens het afrekenen van je bestelling eenvoudig een ander afleveradres opgeven.
Leveren jullie ook in het buitenland?
Op dit moment leveren wij naar alle landen binnen de EU. Bekijk hier het overzicht van landen naar wij bestellingen verzenden.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, betekent de volgende dag in huis. Heb je na 16:00 uur besteld? Dan wordt je bestelling de volgende dag verzonden en de daarop volgende werkdag en/of op zaterdag bezorgd.
Retourneren en Ruilen
Gratis ruilen
Ruilen voor een andere maat of kleur is altijd gratis. Vraag hier een retourcode aan of via één van onze Webcare Managers en stuur het artikel retour.
Nadat wij het artikel in de verkeerde maat in goede orde hebben ontvangen hebben, heb je het artikel in de andere maat of kleur binnen 1-2 werkdagen alweer in huis. dorianne.nl betaalt in dit geval de verzendkosten. De (porto-)kosten voor retourzending dien je wel te betalen, maar je krijgt dit bedrag terug in de vorm van een tegoedcode. De tegoedcode heeft dezelfde waarde als de (porto-)kosten die zijn betaald voor de retourzending. De tegoedcode kan je nadien gemakkelijk opvoeren in het bestelproces bij je volgende aankoop op dorianne.nl. Op die manier wordt het bedrag automatisch in mindering gebracht op het totaalbedrag van je (nieuwe) bestelling.
Natuurlijk kun je ook het gekochte artikel in onze winkel omruilen voor hetzelfde item in een andere maat of kleur. Neem hiervoor contact op met onze Webcare Managers zodat zij de voorraad en beschikbaarheid van het te ruilen artikel kunnen nagaan en onze stylingadviseurs in de winkel kunnen informeren over je komst. Maak van de gelegenheid gebruik en laat je bijstaan en inspireren door één van onze adviseurs op het gebied van styling en wordt bijgepraat in de laatste fashiontrends.
Retourneren en geld terug
Om ervoor te zorgen dat het retourproces probleemloos en efficient kan worden uitgevoerd dringen wij erop aan gebruik te maken van onze retourinstructies. De instructies worden standaard meegeleverd bij elke bestelling.
Mochten deze instructies onverhoopt ontbreken of heb je deze per ongeluk weggegooid, neem dan contact op met onze Webcare Managers via support@dorianne.nl en vraag naar onze retourinstructies.
Nadat de artikelen door ons in goede orde zijn ontvangen en geaccepteerd of nadat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd zullen wij zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping het aankoopbedrag terugstorten op je rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.
De verzendkosten van uw bestelling worden door Dorianne Fashion terugbetaald, echter de verzendkosten van het retourneren worden door u de klant voldaan.
Wettelijk herroepingsrecht tot uiterlijk binnen 14 dagen
Wil je een item ruilen of retourneren (de overeenkomst ontbinden)? Dan vragen wij onze klanten dit zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen, na ontvangst van de bestelling aan ons te laten weten.
U kunt dit doen middels het zogenaamde modelformulier voor herroeping.
Dit formulier wordt bij levering in de doos mee verzonden.
Ook kunt u het modelformulier hier vinden en downloaden.
Mocht u nog vragen hebben kunt u altijd contact op met onze Webcare Managers of support@dorianne.nl en vragen naar de geldende retourinstructies.
Het is belangrijk dat je het pakket uiterlijk binnen 14 dagen na het aanmelden van je retour terugstuurt naar het door dorianne.nl op te geven adres.
Je mag de koopovereenkomst ook op een andere manier ontbinden, bijvoorbeeld telefonisch en/of per e-mail via onze Webcare managers, zolang dit maar duidelijk is. De retourinstructies voor het retour zenden van jouw items vind je altijd bij de bestelling. Mochten deze onverhoopt toch ontbreken of zijn deze kwijtgeraakt? Dan kan je deze terugvinden op onze website of neem hiervoor contact op met één van onze Webcare Managers zodat zij je verder kunnen helpen.
Retourneren in onze winkel
Uiteraard mag je altijd gratis het item terugbrengen in onze store. Onze stylingadviseurs zullen de ontvangst aanmelden in ons systeem, waarna je aankoopbedrag op de gebruikelijke wijze wordt teruggestort.
Acceptatie voorwaarden bij retourneren
Wij kunnen alleen het volledige aankoopbedrag vergoeden als je je houdt aan de volgende spelregels:
- De producten moeten ongedragen zijn. Passen mag natuurlijk wel.
- Schoenen moeten geretourneerd worden, indien redelijkerwijs mogelijk, met de bijgeleverde en onbeschadigde schoenendoos en verzonden in de originele dorianne.nl doos.
- De items dienen te zijn verpakt in de onbeschadigde en originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk)
- De kaartjes mogen niet weggegooid worden of verdwijnen.
- Zodra de Seal tag verwijderd is van het artikel mag product niet meer retour.
Let op! Retourneer je item zorgvuldig. Indien de retourzending beschadigd of verder is gebruikt dan nodig om het item te beoordelen kunnen wij een waardevermindering bij jou in rekening brengen.
Gevolgen van waardevermindering bij retourneren
Bij waardevermindering van het geretourneerde item kan door ons worden besloten een deel van, of het gehele bedrag niet te crediteren (terug te storten). Waardevermindering van een item treedt op wanneer bij het retourneren van het item blijkt dat het beschadigd is, duidelijk is dat het item gedragen of gewassen is.
Waarom mag ik ondergoed en/of lingerie niet retourneren?
Artikelen als ondergoed, lingerie, oorbellen, mogen om hygiënische redenen helaas niet terug worden genomen. Dit kan wel indien de verzegeling van de verpakking waarin deze is geleverd niet verbroken is.